Наше завдання - зробити імплементацію статті 7 закону «Про освіту» такою, аби кожна дитина незалежно від національності та соціального статусу отримала шанс на розкриття талантів та повноцінний розвиток в Україні. Ні батьки, ні тим більше школа не мають визначати за дітей чи будуть вони працювати на полі, чи стануть міністрами, парламентарями або лікарями.
На цьому наголосила міністр освіти Лілія Гриневич під час круглого столу з педагогами закладів загальної середньої освіти з мовами навчання національних меншин.
За її словами, майбутнє дитини має проектуватись нею у більш свідомому віці, а не поганою школою за замовчуванням, а також зазначила, що не можна розцінювати низькі результати ЗНОдітей як їхню провину - це наслідок поганої державної освіти.
«Коли більше половини дітей, а подекуди три чверті школярів не складають іспити на елементарному рівні - це діагноз виключно системі. Я знаю, що зараз у багатьох цих дітей більша мотивація поїхати закордон на низькокваліфіковану працю і отримувати певні кошти, але школа й має бути інститутом, що заохочує дітей до більшого», - наголосила міністр.
У свою чергу, директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій повідомив, що навчальні результати ЗНО Закарпатської області, особливо в розрізі окремих національних громад, викликають значне занепокоєння в розрізі фактично всіх предметів.
«Тут є два фактори - освітній та соціальний. Я думаю, що потрібно окремо досліджувати питання підготовки кадрів для школи, і ця проблема потребує окремого розгляду. Якщо повертатися до питання результатів, то теоретична складова тесту з української мови не є такою значною, якою хочуть її сьогодні представити. Містяться також питання на читацьку компетентність, на мовленнєву, які є досить простими. І відповідь навіть лише на ці питання є абсолютно достатньою, аби подолати поріг склав/не склав. При цьому ми бачимо ситуацію, коли близько 62% випускників зі шкіл з угорською мовою навчання цей поріг не долають», - сказав Карандій.
Джерело: http://osvita.ua/school/58280/
Немає коментарів:
Дописати коментар